Aplikācija kino Diena. Recenzija

tumblr_mahz97TWw11qc5jid

 

Vakardien nevarēja nepamanīt sajūsmas pilnos tvītus par to, ka pašmāju Diena ir izveidojusi kārtējo aplikāciju – „kino Diena”.

Aplikāciju novilku, uzinstalēju uz sava iPhone un ieslēdzu. Neredzu pamatu milzīgajai sajūsmai. Šķiet, ka pašam faktam, ka kāds ir izveidojis mobilo aplikāciju nevajadzētu būt baigajam pārsteigumam. Izskatās jau smuki, bet tas arī viss. 

Web app vs. Native app

Lai gan esmu natīvo aplikāciju fans, šoreiz šķiet, ka web aplikācija būtu bijis labāks risinājums. Natīvās aplikācijas ir vērts veidot un izstrādāt, ja ir nepieciešami kādi resursi no paša telefona, kuriem nav pieejas caur interneta pārlūkprogrammu. Šoreiz neredzu pamatu šādai izšķērdībai. Tiesa, aplikācija palūdza pieeju manai atrašanās vietai, bet tas tā arī netiek izmantots. Kinoteātru sarakstā kā pirmo man rāda kinoteātri Silver Screen, kurš atrodas Daugavpilī (189,2km). Bet var jau būt, ka viens no aplikācijas izstrādātāju mērķiem ir uzlabot manas zināšanas par Latvijas ģeogrāfiju. Kas to lai zin.

Viens no pamatojumiem veidot aplikāciju var būt arī, lai iegūtu konstantu pieeju lietotāja sociālo tīklu profiliem, kas palīdzētu organiski dalīties ar saturu. Šobrīd gan pie filmas, izmantojot iespēju „dalīties”, es dalos nevis ar konkrēto saturu, bet gan ar aplikācijas pašreklāmu. Nu, paldies, vairs tā darīt nemēģināšu.

Vēl viens iemesls, kāpēc es šo aplikāciju būtu veidojis mobilā interneta vidē, ir tas, ka saturs būtu atrodams ar meklētāju palīdzību. Tas būtu lielisks iemesls pielāgot kino Dienas mājaslapu pārlūkošanai no mobilajām ierīcēm. Mobilais internets ir diezgan augoša štelle un nākotnē to nāksies darīt tā vai tā. Divi zaķi ar vienu šāvienu + izmantojot adaptīvo dizainu visām mobilajām ierīcēm derētu viena versija. Tas nozīmē, ka būtu lētāk.

Saturs

Jauki, ka ir sadalītas filmas pēc kinoteātriem, pulksteņiem un pieliktas arī cenas. Es gan būtu sakārtojis pārskatāmāk. Pirmkārt, vēlētos iespēju neredzēt kinoteātrus un filmas, kuras man noteikti neder. Diez vai es došos uz Daugavpili, lai noskatītos filmu. Tāpat arī aplikācijai ir zināms, cik ir pulkstenis. Izmantojot manas atrašanās vietas un laika dimensijas, mierīgi var parādīt man šobrīd aktuālos piedāvājumus (seansus), jo pa lielam kino visbiežāk (vismaz man, pieļauju iespēju, ka esmu minoritāte – man nav šādu datu) ir tāds mirkļa pasākums, nevis iepriekš plānots pirkums.

Tas gan vairāk stratēģisks lēmums, bet es filmu vērtēšanai TOP 10 izmantotu tikai skatītāju balsojumu, bet kinokritiķu vērtējumus vienkārši pievienotu informācijai. Plus, pavisam jauki būtu, ja es varētu redzēt tikai savu sociālo tīklu kontaktu vērtējumus. Es uzticos draugiem, kad izvēlos filmas (mums tāda kompānija – cietie rieksti un dzelzs vīri iet uz urrā).

Welcome arī iečekošanās (FB, 4sq) funkcionalitātei un gamification virzienā, šis ir ļoti pateicīgs saturs tādām lietām.

Secinājums – ir potenciāls, gaidu .v2

Aplikācijas ir forši, ja tās dara lietas un atvieglo dzīvi. Šobrīd nejūtos pārāk atvieglots, jo visdrīzāk izvēlēšos lietot forumcinemas.lv mājaslapu, ja vien būs tāda iespēja. Bet noteikti vēlu veiksmi aplikācijas attīstīšanā un pilnveidošanā. Sekošu līdzi.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.