Close

September 24, 2012

Draugiem.lv on-the-go

Pēdējā laikā kaut kā esmu uzsēdies uz mobilajām aplikācijām. Nē, tas nav vienīgais, ap ko griežas mana pasaule, bet šķiet sasodīti interesanti. Viens ir “big data”, bet man vairāk interesē “local, customized, super personalised data”. Un te nu mobilās ierīces ir svētais grāls. Gan no datu ievades puses – jebkurai lietotāja ievadītai datu vienībai var pielikt klāt atrašanās vietu, gan no datu atrādīšanas puses – papildus sociālo tīklu un interešu ņemšanai vērā, var informāciju filtrēt pēc konkrētas vietas.

Pēdējā laikā liek vilties foursquare. Vairs nevar apskatīties, kas par cilvēkiem iečekojušies konkrētā vietā, tāpat arī pati aplikācija ir reizē kļuvusi gan sakārtotāka, gan nepārredzamāka. Ļoti grib kļūt par sociālo tīklu, bet atstāj novārtā savu USP – viss, kas saistīts ar pašu atrašanos reālās vietās. Par to jau reiz angliski uzrakstīju.

Man patīk spēlēties ar teorijām un pārcilāt galvā dažādus “bet kas būtu, ja…”. Viena no šīm idejām ir, ka draugiem.lv patiesībā ir unikālā pozīcijā, lai nepieļautu lielo sociālo tīklu kļūdas un kļūtu par Latvijas iedzīvotājiem neaizstājamu rīku. Draugiem.lv mobilā aplikācija nav perfekta. Patiesībā, nevienam sociālajam tīklam nav perfektas aplikācijas. Vistuvāk tam, manuprāt, ir Google+ un Instagram.

Tiesa, man patīk FB pieeja. Atsevišķas aplikācijas tieši bildēm, vēstulēm (messenger) un lapu pārvaldīšanai ir diezgan ok ideja. Atkal, manuprāt. Skaidrs, ka lapu pārvaldīšanai draugiem.lv atsevišķu app neveidos, tas nebūtu praktiski. Cik cilvēkiem tādu varētu vajadzēt. + jaunā iOS ļauj ielādēt bildes caur Safari. Tā kā pa lielam visu ar lapu menedžēšanu saistīto var izdarīt tāpat, bez aplikācijas.

Šajā pieejā man patīk tas katras aplikācijas minimālisms. Jo tiešām – ir taču aplikācijas un lietas, kas ir vairāk svarīgas esot ārā, bet savukārt citas – tieši esot mājās un pie datora. Tā teikt, vienas vajadzības aktīvajiem (satura radītāji) lietotāji, citas vajadzības pasīvajiem (satura patērētāji) lietotājiem.

Manas lietas, kuras es liktu draugiem.lv aktīvajā aplikācijā, būtu: “runā” (nedaudz uzlabots – ar atrašanās vietām un geotagiem), kalendārs, pilnvērtīga galeriju izveidošana, vēstules un “vietas” (tās vietas gan no sākuma jāsabaro ar steroīdiem – lapu integrācija un viss tāds). Nekā lieka, tikai pirmās nepieciešamības komplektiņš aktīvajam letiņam, kurš iet, dara un rada saturu.

Grupas un “lasītavu” es ņemtu ārā. Bet tas būtu tikai “on-the-go” (aktīvajā) versijā, jo nezinu, cik daudziem aplikācija ir kā pilnvērtīga paša draugiem.lv alternatīva, ja, piemēram, mājās uz ģimeni ir tikai viens dators un skolniekam viedtālrunis ir vienīgā pieeja draugiem.lv, teiksim, vakarā.

Garie teksti un to piedāvāšana ir vēl viena lieta, par kuru draugiem.lv noteikti ir domājuši – maksas rakstītā satura piedāvāšana. Viņu jaunais e-žurnāls patiesībā ir ļoti skaists. Es nebēdātos, ja maniem klientiem būtu pieejama šāda lapu aplikācija, kurā estētiski un eleganti publicēt informāciju, kurai ir daudz pavadošo vizuāļu, lai netraucētu nekas gar lapas malām un vienīgais, kas lietotājam būtu acu priekšā, būtu konkrētā informācija. Draugiem.lv lasītājs mobilajām ierīcēm arī varētu būt interesanta ideja.

Starp citu, mana blogošana sākās tieši draugiem.lv dienasgrāmatā. Tad man sagribējās būt “lielajā internetā” un es pārvācos uz blogspot’u. Žēl, ka reiz izdomāju, ka nav ko un no savas dienasgrāmatas izdzēsu veselu jūru ierakstu. Tagad būtu bijis interesanti palasīt.

Bet, jā, mobilās platformas un atrašanās vietas izmantošana kļūst par arvien aktuālāku štelli un šobrīd man izskatās, ka foursquare ir draugiem.lv uzdāvinājis otro iespēju paņemt Latvijas vietas pie sevis. Veiksmi!

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.

Latest posts by Māris Antons (see all)