Close

April 3, 2013

Digitālie (sociālie) mediji un ekspektāciju menedžments

tumblr_inline_mkok1uald81qz4rgp

 

Šī ir lieta, par kuru domāju un nespēju formulēti izskaidrot jau sen. Tad nu beidzot tagad ir tā sajūta, ka es varētu mēģināt.

Problēma, manuprāt, diezgan vienkārša. Līdzīga kā politiķiem. “Nu, kā var nesolīt?” 

Notiek daudz konferenču, visi par to raksta, maz cilvēku, kuri tās lietas saprot un vēl dažas citas lietas ir novedušas pie tā, ka man diezgan bieži zvana dažādi ļaudis, ar kuriem sarunājam tikšanās. Kad es ierodos, uz mani skatās sapņainām acīm un gaida, kad es rādīšu trikus.

Triks ir tāds, ka trika nav. Protams, parasti es zinu vairāk nekā kāda topošais klients, bet, lai cik labi es saprastu to, kā darbojas sociālie tīkli un internets, es nevaru pārvērst ūdeni vīnā. Jā, tas ir stulbi un es gribētu to varēt.

Te daži iemesli, bet droši papildiniet mani komentāros. Likšu klāt un linkošu uz Jūsu twitteriem.

  • Sociālie tīkli ir tikai viens no kanāliem. Visbiežāk, tos nedrīkst skatīt ārpus konteksta. Neviens arī negaida, ka mašīna ar tikai vienu riteni brauks.
  • Ļoti bieži ir grūti mērīt to atdevi un tā nav tikai mana vai Latvijas problēma. Pie šī strādā ļoti gudri prāti visapkārt zemeslodei. Universālas formulas nav. It īpaši, kad aktivizējam onlainā, bet pārdodam offline.
  • Es nekad neteikšu, ka daudz “Like” ir kruti. Tāpat kā uzņēmumi saviem darbiniekiem maksā algas īstā naudā, arī pēc īstas naudas plūsmas vajadzētu vērtēt rezultātus. Ja citos kanālos ieliktā nauda dod acīmredzamu atdevi, bet internetā (sociālajos tīklos) nē, tad vajadzētu tā kā būt pašsaprotamam, ka nauda jāliek tur, kur tā vairojas.

Kaut kā tā. Iespējams, ka dēļ savas reālistiskās (manuprāt) attieksmes un skepses esmu palaidis garām vienu otru klientu, bet vismaz naktīs mierīgi guļu. :)

Ar sociālo mediju ekspertiem ir vēl viena lieta, kas arī iemesls, kāpēc man nekad nav bijis īsts, profesionāls amata nosaukums. Nekur neesam runājuši, kas tad īsti ir sociālo mediju eksperts. Nav arī skaidrs, kas ir digitālais projektu vadītājs. Vismaz man. Tās lietas ļoti pārklājas, skaidras līnijas nav un nebūs, bet varētu vismaz mēģināt. Jo šobrīd tas neko konkrētu neizsaka. Un tur arī tā problēma. Man negribās radīt iespaidu, ka zinu mazāk, nekā zinu, bet tajā pašā laikā man ir vēl vairāk bail apsolīt tādas lietas, kuras nevaru pacelt. Ļoti lēnām un daudz domājot rakstu ierakstu, kur izklāstīšu savu skatu uz šīm lietām. To kaut kad drīzumā.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.