Close

februāris 3, 2015

Retārgetings – kas tas ir?

tumblr_nbyatmBlHr1sfie3io1_1280-1

Šis ieraksts ir veltīts tiem, kuri pamana to, ka pēc kāda produkta meklēšanas viņus pa visu internetu pavada konkrētais piedāvājums un neļauj naktīs mierīgi gulēt, visu laiku atgādinot par nepiepildītajiem sapņiem. Kā arī tiem, kuri mēģina ielauzties interneta mārketinga rīkos.

Retārgetings ir tehnoloģija, kas ļauj atkārtoti uzrunāt tos, kuri ir apmeklējuši konkrētu vietni (mājaslapu) un to kaut kādu iemeslu dēļ pametuši. Skatoties dažādās vietās skaitļi atšķiras, bet šī bloga ieraksta ietvaros pieņemsim, ka e-komercijā pirmajā lapas apmeklējuma reizē konvertējas (izdara pirkumu vai veic citu darbību, kurā ir ieinteresēts lapas uzturētājs) tikai 2% tās apmeklētāju. Retārgetings sniedz iespēju atgādināt par savu eksistenci un motivēt pabeigt konkrēto darbību pārējos 98% lapas apmeklētāju.

display-retargeting-for-lead-generation

Avots: http://www.bigflare.com/retargeting/

Tehnoloģija

Lai izmantotu retārgetinga iespējas, lapas uzturētājam savā lapā ir jāievieto vienkāršs javascript kods, kas apmeklētāju interneta pārlūkprogrammās (brauzeros) ievietos cepumiņu (cookie). Šis cepumiņš citās lapās pavēstīs to, ka konkrētais lietotājs ir apmeklējis, piemēram, internetveikalu un baneru tīkla nodrošinātājs zinās, ka ir jāparāda konkrētā internetveikala reklāma.

Šī tehnoloģija nav intruzīva un no privāto datu aizsardzības viedokļa ir salīdzinoši neitrāla. Nekādi personu identificējoši dati šī procesa laikā nevienam netiek nodoti.

Iespējas un plusi

Retārgetings reklāmdevējiem patīk, jo ar salīdzinoši mazu investīciju ļauj panākt salīdzinoši labus rezultātus. Atšķirībā no parastiem baneriem, kas tiek izvietoti pa internetu, retārgetings uzrunā tos, kuri jau ir vismaz kaut kādā mērā iepazinušies ar produktu/piedāvājumu, jo ir bijuši konkrētajā vietnē. Tā kā parasti ir jāmaksā tikai par klikšķiem, tad izmaksas, salīdzinājumā ar nejauši izvēlēta lietotāja klikšķi, ir mazākas – uz vienu pirkumu ir mazāk retārgetinga klikšķu, attiecīgi arī ROI ir lielāks.

Vēl viens svarīgs aspekts ir tas, ka ar maziem izdevumiem ir iespējams nostiprināt zīmolu patērētāju acīs. Piemēram, mazs veikaliņš uzstādot retārgetinga kampaņu var radīt iespaidu, ka ir daudz lielāks zīmols, nekā patiesībā, jo, nu, reklāmas parastā lietotāja acīs, kurš nezin par retārgetingu ir “pa visu internetu”.

Kā izdarīt, lai retārgetings neatgādina par lietām, kuras nevaram atļauties :)

Ļoti vienkārši. Interneta pārlūka uzstādījumos jāatrod iespēja dzēst cepumiņus. Šī iespēja var būt nosaukta par “clear website history & data”, “clear cookies” un citādi. Atrast var vai nu uzstādījumos vai history sadaļā. Brīdī, kad cepumi būs izdzēsti, baneru rādītāji vairs nezinās, ka esat apmeklējuši konkrēto lapu.

 

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.

Latest posts by Māris Antons (see all)