Kā pareizi piedalīties Facebook konkursos

lottery-ticket

Kārtējo reizi Facebook platformā kāds muļķo lietotājus ar viltotu konkursu. Saturs redzams bildē, bet īsumā – 500 laimīgie saņems pa četrām aviobiļetēm uz jebkuru vietu pasaulē plus 5000$ kabatas naudā.

 

Mani tas pamudināja uzrakstīt īsu ierakstu savā profilā, kurā skaidroju, kā izvairīties no krāpniekiem. Lai paliktu arhīviem un būtu atrodams arī Google, nedaudz izvērstāks šis skaidrojums arī šeit. Reiz rakstīju, arī par to, kāpēc, no uzņēmumu puses raugoties, Like&Share konkursu konceptu izvēlēties nevajadzētu.

Tātad, signāli, kas liecina, ka konkurss nav īsts:

  • Slavena zīmola lapai ir maz sekotāju (ekrānšāviņā redzamajai Virgin lapai tikai 7000 “fanu”) – tā nemēdz notikt;
  • Lapā praktiski nav publicētas nekādas citas ziņas (nav bilžu, pirmais ieraksts veikts tikai pirms nedēļas utt.) – var gadīties, bet reālu uzņēmumu lapās ir daudz vairāk informācijas, attēli utt.;
  • Lapai nav zilais ķeksītis, kurš nozīmē, ka lapa ir oficiāla (“Verified Page”) – piemēram kā īstajai Virgin Atlantic lapai;
  • Balva ir neprātīgi dārga – 2000 aviobiļetes uz jebkuru galamērķi + $5000 uz katrām četrām biļetēm (ja pieņemam, ka vidēji tāds roundtrip vienam cilvēkam izmaksā 300$) = $3 100 000
    Tas taču nav reāli :) #esietreāli
  • Izloze tiek veikta ar Like&Share metodi* – nopietni uzņēmumi tā nedara

*mazi uzņēmumi mēdz šādi organizēt akcijas, jo nevar atļauties neko labāku (piemēram, kaut vai komentāru konkursu) – ja tiešām ticat, ka tas ir pa īstam, uzlieciet, lai Jūsu “Share” ir publisks, jo citādāk lapas administratori Jūsu “pieteikumu” vienkārši neredzēs

Lai veicas! ;)

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.
  • deni2s

    Pareizā atbilde ir – “nekā”. Vispareizāk ir nepiedalīties un patērēt savu laiku un enerģiju efektīvāk.