Aģentūra Armadillo meklē web projektu vadītāju

Screen Shot 2015-10-30 at 16.59.25

Tiem, kas nav informēti, pastāstīšu, ka ir tāda sociālo mediju aģentūra ar nosaukumu “Armadillo” un saukli “Armadillo – aģentūra, kas lutina”. Iemesls šim ierakstam tāds, ka izskatās, ka nupat jau paši sevi būs izlutinājuši tiktāl, ka aizmirsuši kā strādā internets. Sākam.

Tātad, manu uzmanību pievērsa šīs jaukās un visus lutinošās aģentūras ieraksts Facebook platformā ar bildi (tā dara, jo pētījumi rāda, ka uz ziņām ar bildēm lietotāji reaģē daudz vairāk un visiem patīk bildes), kas vēsta par to, ka viņi meklē web projektu vadītāju. No sākuma es neko, bet, kad šis parādījās manā telefona ekrānā kādu trešo reizi, nolēmu painteresēties. Varbūt daudz naudas vai kaut kas tāds.

Oh, boy, web projektu vadītājs te tiešām ir nepieciešams.

Kafija, kas stāv uz klaviatūras ir milzīga kļūda. Tāpat kā Belēvičam uzticēt Veselības Ministriju. Armadillo māksliniekiem vajadzētu pateikt, ka šitā piesaukt nelaimi nav nekas labs. Labā ziņa ir tāda, ka nevienam nav tik daudz iespēju augt un pilnveidoties kā vien pašiem Armadillo.

Tātad, web projektu vadītājs. Ar web projektu vadītājiem ir tāpat kā ar pelmeņiem rimijā. Ja Tu pasaki, ka Tev vajag pelmeņus no rimi, es zinu, kur man jāiet un kas man jāpērk. Ja Tu man pasaki, ka Tev vajag produktu no rimi, es nehrena neuzminēšu, ka Tev vajag pelmeņus. Šajā gadījumā pirmā kļūda ir tas, ka analoģiskā situācijā rimi uztaisītu reklāmu ar tekstu “Mums ir produkti. Visi ir garšīgi. Dažiem ir atlaides.” It kā rēcīgi, bet neviens tā arī neuzzin vai pelmeņiem un hektoram ir atlaides. Reklāmā tas tā nestrādā un ir jāsaka lietas. Piemēram, “piedāvājam darbu vēl vienam sociālo mediju šarlatānam”, “meklējam cilvēku, kas pārdod mājaslapas” vai “Programmētājs runā citā valodā. Help!”. Web projektu vadītāji ir dažādi pēc specializācijas un viņiem katram ir citādākas intereses un sapņi. Reklāmā ir jābūt precīzam, lai īstajiem cilvēkiem pateiktu pareizās lietas.

Otrā lieta, kas dara bažīgu, ir tas, ka links ved uz LinkedIn, kas ir pavisam cits sociālais tīkls. Tā nedara, jo, nu, ja cilvēka uzmanība ir pievērsta, viņu uzreiz informē, kas nu būs – piemēram, pasakot, ka reizē ar cigareti Tu jaunajam cilvēkam atdosi arī maku, telefonu un rokaspulksteni, bet zobus drīkst paturēt apmaiņā pret kartes pin kodu. Internetā visu pasaka uzreiz reklāmā, bet, ja tā nevar, tad aizved lietotāju uz vietni (parasti tas ir uzņēmuma lepnums – jaunā mājaslapa ar stilīgo flash animāciju), kur viss ir sagatavots tieši tā, lai viss būtu saprotams, redzams un skaidrs. Vest cilvēku uz citu sociālo tīklu ir nepareizi tāpēc, ka tas Facebook lietotājs var nebūt pazīstams ar LinkedIn un pagalam apjukt, pirms ir iepazinies ar fantastisko darba piedāvājumu.

Te gan jāpiebilst, ka varbūt tas ir darīts ar gudru ziņu, jo tieši Armadillo aģentūra ir bijusi tik inovatīva, ka savu jaunumu sadaļu iekārtojusi tā, ka tā atgādina avīzes lapu. Es nesaku, ka šādā kolonnu formātā internetā ar saturu iepazīties ir neiespējami, bet es nesaku daudzas lietas, kas ir patiesība. Piemēram, es vēl nekad nebiju teicis arī to, ka pēdējā Bada Spēļu filma ir sūds.

LOL, WUT? Vai ne?

Ok. Tiktāl viss būtu skaidrs. Esmu nedaudz vīlies Armadillo, bet ir pienācis tas brīdis, kad es klikšķinu uz LinkedIn saites. Atverās Armadillo LinkedIn lapa, bet no sludinājuma ne vēsts. Es, protams, uzreiz šokā – nevar būt, ka Armadillo man apsola darbu, bet tagad ar visu vakanci nozuduši trijās priedēs.

No sākuma jau tas, ka te ar mani runā citā valodiņā nekā bija reklāmā. Es neesmu gājis dārgās ārzemju skolās, bet šķību angļu valodu saprotu, tāpēc ātri topu gudrs, ka šī ir Armadillo LinkedIn lapa, kurā ir šīs jaukās aģentūras pašnovērtējuma apraksts. Aizmirsuši ielikt sev divi par zināšanām digitālajā mārketingā un trīs par angļu valodu, bet kam negadās.

Vēl viena lieta, ko spēju izdomāt par spīti tam, ka neesmu gājis dārgajās ārzemju skolās, ir tas, ka mans meklētais sludinājums varētu atrasties zem sadaļas “See all posts”. Tā ir tāda vēl viena lieta, ko digitālajā mārketingā darīt nevajag – likt lietotājiem izdarīt liekus soļus. Atgriežoties pie tā rimi (man vnk Rimi reāli patīk), lai pārspētu Armadillo, viņi pie kasēm varētu izvietot slazdus un katru dienu mainīt valūtu, ar kuru jāmaksā par pirkumiem. “Pohuj, ka mēs jau esam iztērējuši naudu mārketingā, lai atvestu viņus uz veikalu – saliksim šķēršļus, lai mēs varētu būt pilnīgi droši, ka iepirkties pie mums viņiem ir dzīvības un nāves jautājums.”

Tagad seko bomba. Uzminiet, kas notiek, ja ar telefonu mēģina atvērt sadaļu “See all posts” no FB mobilās aplikācijas?

Jap.

Tieši tā.

Lai cik rēcīgi tas viss nebūtu, te es atmetu ar roku mēģinājumam apskatīt sludinājumu no sava telefona. Ir arī svarīgākas lietas, ko padarīt ar telefonu, sēžot tur, kur pat karaļi staigā ar kājām. Zinkā, forši uztaisīt kampaņu, bet izdarīt tā, ka vienu sludinājumu, kurš parasti nesastāv no vairāk kā 5-10 teikumiem, 10 punktu listes un kontaktinformācijas ir šitik grūti apskatīt? Dodiet šiem čaļiem glabāt to slaveno valsts noslēpumu – netiks klāt ne Krievijas aģenti, ne Sorosīdi, ne Artūrs Mednis.

Te ir tā, ka, ja kāds pirms tam būtu pārbaudījis, kā šī ķēdīte strādā no telefona, mierīgi varētu uzlikt, lai telefonu ekrānos šī reklāma vienkārši nerādās. Tiesa, tad ir jāmāk atrast FB reklāmas platformu, jo ar “Boost post” pogu šitik adancētas lietas izdarīt nevar. Armadillo iesaku atrast kādu digitālo aģentūru, kas viņiem ar šīm lietām varētu palīdzēt. Vai arī viņi atradīs vienu ļoti pacietīgu web projektu vadītāju, kurš to visu jau zinās un vedīs viņus uz gaismu, lai par šo ierakstu jau pēc dažiem gadiem varētu jauki pasmieties.

Ok, es vispār esmu labs cilvēks un mana interese par šo sludinājumu bija patiesa. Ja ir tik grūti uzzināt, kas, ko un kāpēc, tur ir jābūt kaut kam labam. Jau galvā skaitīju piķi, ko saņemšu pēc pieteikšanās darbā Armadillo. tad nu es atvēru linkedin no sava uzticamā darba zirga (macbook, 13″ ekrāns) un atradu Armadillo LinkedIn lapu. Atradu arī sludinājumu. Atvēru.

I shit you not. Atveras plakāts, kuru uz 13″ monitora nav iespējams izlasīt. Nospiežot uz augstākredzamās bildes atveras orģinālais skrīnšots. ranking.lv var iepazīties ar populārākajiem ekrānu izmēriem Latvijā šobrīd. Tā kā ap šo brīdi ir skaidrs, ka ar sludinājumu iepazīties nevar tā īsti neviens, top skaidrs arī tas, ka kāds, kurš tiks pie šī darbiņa, ir bijis ļoti izmisis. Labu apetīti, jaunais Armadillo web projektu vadītāj.

Tikai dažas lietas, ko varam mācīties no šī piemēra:

  • Esi precīzs – ja kaut ko pārdod (arī vakanci), netērē lieki lietotāju laiku
  • Neizmantojiet muļķīgas un neko nepasakošas stock bildes savās reklāmās
  • Ja publicē reklāmu, uzreiz arī pasaki, ko gribi, nevis liec veikt liekas darbības
  • Ja nevari reklāmā visu pateikt, ved uz pārbaudītu vietni, lai lietotājam maksimāli ērtā veidā pastāstītu visu, kas nepieciešams
  • Nevadā lietotājus no viena sociālā tīkla uz otru
  • Netaisi mājaslapā idiotismu, lai cik inovatīvs arī nejustos – citādi ir labi līdz zināmai robežai (robeža – web dizaina pamatpatiesības un veselais saprāts)
  • Valoda – latviski, angliski vai krieviski, vienalga, bet kompānijas aprakstā jau nu kļūdām būt nevajadzētu
  • Vienmēr pārbaudi, ko redzēs lietotājs, kurš saskārsies ar reklāmu – no visām platformām, ar dažādiem ekrānu izmēriem (iOS, android, windows phone, planšetes, mac datori, windows datori, kaut vai smart TV, ja tā var gadīties)
  • Ja web risinājums nestrādā uz kādas no platformām, visās lielākajās reklāmas platformās (piemēram, Google un Facebook) var norādīt, lai uz tām reklāmu vienkārši nerādītu
  • Plakāti un infografiki ir ļoti forši, ja pirms tam padomā, kā tos noformēt, lai ekrānos var iepazīties ar tos saturošo informāciju

*LADC reklāmas skolas copywrite moduļa mājasdarbs pie texxxti autores Anetes Konstes. Lai arī balstīts uz patiesiem notikumiem, ir domāts kā iedvesmojoša un pacilājoša lasāmviela.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.