Nedēļas dienas un diennakts stundas, kad cilvēki visvairāk klikšķina uz reklāmām

CPM CTR Facebook 2016 Latvija

Šogad, lai saprastu ko vairāk par to, kāda ir lielā bilde, esmu iesācis uzkrāt un ikdienā kā benchmark’u izmantot dažādus datus. Tā kā skaitļi man sagādā neviltotu prieku, ar dažiem padalīšos. Šie ir apvienotie dati no visiem ground floor digital Facebook reklāmas kontiem apkopotā veidā. Jāatzīmē, ka ir kampaņu formāti, kuriem klikšķi netiek skaitīti, tāpēc šeit uzrādītais CPC ir augstāks, nekā īstenībā – izdevumi par, piemēram, Facebook event kampaņām šeit ir ņemti aprēķinos, bet klikšķi pie šo kampaņu rezultātiem ir 0.

Impresiju skaits – 8 ciparu skaitlis.

Ko nu daudz, ķeramies klāt.

Vidējais CPM – 0,835 €

Šo izvilku kā pirmo, jo ikdienā, it īpaši ar jauniem klientiem runājot par reklāmas efektivitāti, izmantojam praktiskus aprēķinus un vēsturiskos datus, lai pierādītu to, ka mediju budžets Facebook platformā ir nevis opcija, bet nepieciešamība – citādāk tiek tērēti budžeti satura radīšanai, kuru neviens neredz. Neviens taču negatavotu maketu žurnālam, kuru lasa tikai 1000 cilvēki vai netērētu naudu TV klipam, ja nebūtu desmitos tūkstošu mērāmas auditorijas. Lai arī Facebook ziņas maksā mazāk nekā TV klipi, arī to radīšana prasa resursus un, lai tie tiktu izmantoti efektīvāki, ir jāparūpējas par to, lai tās sasniegtu auditoriju.

Šo skaitli tad arī var izmantot kā atskaites punktu atbildot uz jautājumu – ja mēs reklamēsim ierakstus, cik cilvēkus mēs sasniegsim? Atbilde – vidēji par eiro mēs varam sasniegt vairāk nekā 1000 cilvēkus. Līdz zināmai robežai, protams.

Kurās nedēļas dienās cilvēki klikšķina vairāk?

 

Dienās, kad klikšķina vairāk, cena par klikšķi arī ir zemāka – it īpaši, ja salīdzina nedēļas nogali pret darba dienām. Tiesa, ja mēra konversijas, tad dati gan mēdz nesakrist – ir lietas, kuras cilvēki brīvdienās nepērk un otrādi. Arī darba laiks ir ar saviem “untumiem”. Konkrētus piemērus gan ārā nevilkšu, jo tad ātri vien varētu izskaitļot arī konkrētus klientus. :)

Kuros diennakts laikos cilvēki klikšķina vairāk?

Šeit viss gan vairs neizskatās tik viennozīmīgi. Naktī dažas stundas klikšķi maksā ļoti maz – tiesa, no 2:00-6:00 absolūtos skaitļos aktivitāte arī ir ~10x mazāka nekā diennakts aktīvākajā laikā no 21:00 līdz 23:00. Tas, kas redzams datos – lielākā aktivitāte ir tieši rīta stundās un pēc darba dienas beigām. Attiecīgi, šīs lietas der ņemt vērā, ja tiek plānots laiks, kad tiek publicēti ieraksti sociālajos tīklos. Šos datus gan vajadzētu izmantot tikai viena zīmola ietvaros – katram zīmolam šīs tendences atšķiras.

Lai 2017. gadā lētas reklāmas un vērtīgi klikšķi!

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.