Facebook lapas īsā adrese, profila foto un vāka (cover) attēls

Šīs trīs salīdzinoši vienkāršās lietas dažkārt tiek izmantotas nepraktiski vai neatbilstoši – visbiežāk tāpēc, ka neaizdomājamies, kā lietotāji lieto Facebook. Tātad, ja runājam par lapu apmeklēšanu – lietotāji neapmeklē Facebook lapas. Visbiežāk, lietotājs Facebook lapu redz 1x mūžā – vienreiz ieiet, nospiež Like/Follow un turpmāk komunicē ar uzņēmumu, kad ierauga ierakstus savā sienā. Facebook lapa nav ziņu portāls, kuru lietotāji apmeklē, lai tikai apskatītos, kas jauns. To, kas jauns, Facebook lietotāji redz savās sienās – nekur nav jāiet.

Facebook lapas profila attēls

Šis ir kā pases bilde – vispareizāk būtu likt logo, lai tad, kad cilvēks atver lapu, viņš uzreiz redz, vai ir nonācis pareizajā lapā. Otrs, kas vēl svarīgāk – labs profila attēls nodrošinās to, ka, ieraugot Facebook ziņu straumē ierakstu, kas nāk no lapas, lietotājs uzreiz spēs identificēt ziņas autoru – lapu.

Svarīga lieta, kas jāņem vērā – kad lapas ziņas parādās uz sienas, profila attēlam paredzētā vieta ir ļoti maza. Tāpēc gari, smalki logo vai saukļi nestrādās. Piemēram, šis ieraksts.

Logo ir redzams,  bet teksts, kas zem tā, nav salasāms. Tas varbūt ir redzams, kad atver pašu lapu, bet šajā situācijā tas vairāk traucē, nekā sniedz kādu pievienoto vērtību.

Labāk būtu bijis izmantot šos 40×40 pikseļus aizpildot tos ar logo, lai tas ir skaidrāk saredzams. Uzņēmuma nosaukumam ir vieta blakus. Šajā gadījumā – “Drifta halle”.

Varbūt šajā gadījumā ir kādi īpaši apsvērumi šādam izvietojumam, bet lielākoties profila attēlu ieteicams attēlot maksimāli lielu un saprotamu. Ja nosaukums ir gars, bieži tiek izmantots pirmais burts – saīsinātā logo versija (https://www.facebook.com/mashable/) vai pats logo (https://www.facebook.com/nike/)

Īsā Facebook adrese

Pavisam vienkārši – īso Fb linku ir vieglāk atcerēties, uzlikt uz vizītkartes vai norādīt tirdzniecības vietās. Tas arī palīdz labāk kotēties Google rezultātos, ja īsā adrese sakrīt ar lapas nosaukumu.

Šo lietu vienreiz ir jāizdara un tad par to var aizmirst. Pēc tam šis username ir lapas adrese – piemēram, facebook.com/uznemums

Cover (vāka) bilde foto/video

Nesen ir parādījusies iespēja cover bildes vietā ielikt video, bet vairāk par foto – šī ir sadaļa, kur pateikt svarīgāko, radīt noskaņu vai šīs lietas apvienot. Jāsaprot, ka šis ir tas, kas ir pirmais, ko cilvēks pamana atverot lapu – lielākais attēls. Nemeklēšu piemērus, ko ar šo nekustamo īpašumu var iesākt – citi to jau ir izdarījuši labāk par mani: https://designschool.canva.com/blog/50-creative-facebook-covers-to-inspire-you/

Kas man šķiet interesanti, tagad var ielikt arī video. Man kā digitālajam speciālistam tas varbūt nenozīmē tik daudz, jo nevienu neinteresē kā es izskatos, kad sēžu pie datora, bet tiem, kas kaut ko ražo vai dara, iesaku paspēlēties ar šo formātu. Video pasaka daudz vairāk kā bildes vai teksti. Vienreiz parādīt, kā top maize vai piena ražotājam nofilmēt time-lapse ar gotiņām laukā ir daudz emocionāli iespaidīgāk, nekā stāstīt, ka piens ir veselīgs vai maize ar mīlestību cepta. :)

Kas ir kas

Īsais rezumē – logo vieta ir profila attēls, cover bilde ir iespaida atstāšanai un īsā adrese – dzīves un klientu ērtībai.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.