Ok, Facebook konkursi ir slikta prakse, bet ko tad likt to vietā?

Runājot par FB komunikāciju (vai jebko citu, ja vien esi latvietis, hehe), ir ļoti viegli pateikt, ka viss ir slikti. Es to arī esmu darījis, rakstot par Like& Share konkursiem un jauno konkursu veidu, kur komentāros jāietago draugi. Sarežģītāk ir pateikt, ko tad darīt situācijā, kad mēnesī ir paredzēts publicēt 10 ziņas, bet vienkārši nav iespējams vairs izdomāt, ko gan varētu pateikt veļas pulveris/cepums/šņabis/T-krekls.

Šodien sanāca viena veselīga diskusija ar profesionāļiem par to, vai ieraksti, kuros var nobalsot par vienu otru izvēli ar Fb reakcijām, ir ok. Un runa pat nebija par konkursu – vienkārši lietotājiem sniegtu iespēju izteikt savu viedokli.

Manuprāt, šis engagement veids ir tehnisks un tam nav nekāda sakara ar reālu aizkustinājumu vai sajūtu, ka ar zīmolu esi uz viena viļņa – kā tas ir ar reklāmu klipiem, kas patiešām aizkustina. Viens no maniem favorītiem ir Under Armour kampaņa ar Felpsu pirms viņa pēdējās olimpiādes, par kuru jau bija zināms, ka tās būs viņa pēdējās Olimpiskās spēles. Iesaku noskatīties, man pirmajā reizē bija slapjas acis. Lai arī mans engagement, skatoties šo klipu, nekur tehniski neatainojas, tas ir daudz īstāks par to, kas parādās, ja es nospiežu sirsniņu pie ieraksta, kurā jāizvēlās mīļākais gadalaiks ar kādu no Facebook reakcijām.

Šis ir mans (rediģētais) komentārs/atbilde uz jautājumu par to, ko tad darām, ja klienti mums lūdz veidot šādus ierakstus.

Tai daļai klientu, kuriem saturs vai stratēģijas nāk no citurienes, man diemžēl nav iespējas darīt neko citu kā pēc iespējas labāk adaptēt saturu. Ja kāds Spānijā HQ ir nolēmis, ka novembrī vienā ierakstā būs balsošana ar FB reakcijām, tad arī Latvijā būs balsošana ar FB reakcijām. Lai cik ļoti man to negribētos.
Lokālajiem klientiem, kuriem esam stratēģiskais partneris, pārsvarā nestrādājam ar saturu, bet tiem dažiem, kuriem strādājam, šādas lietas nedarām. Esam veikuši izglītojošo darbu, rādījuši datus, argumentējuši un nekad nekad nekad neesam piedāvājuši nevienu konkursu, balsošanu vai ko tamlīdzīgu. Šo esam kaut kā veiksmīgi sakārtojuši.
Lielai daļai klientu satura radīšanu vispār esam minimizējuši līdz minimumam (jā, paši sev nogriezuši apmaksātās stundas) un pārlikuši šādu ierakstu budžetus uz paid reach. Respektīvi, ja nav obligāti mēnesī jāsaražo 15 satura vienības, tad saturu jebkam izdomāt ir vieglāk un mēneša plānā nav jāliek šādas lietas.
Miljona jautājums – ko tad likt šādu pasākumu vietā? Neko. Kādreiz Stendzenieks teica, ka uzņēmumu/zīmolu jubileju kampaņas ir bezjēdzīgas. Nu, šo es lieku tajā pašā kategorijā. Tad jau tiešām labāk vienkārši salikt produkta attēlu, nosaukumu, cenu un palaist ar apmaksāto reklāmu.

Baigi gari sanāca. Vobšem, neviens jau no šī nenomirst, bet man nepatīk, es izvairos un daru to zināmu citiem – it īpaši saviem klientiem.

Ja kvalitāte ir svarīgāka par kvantitāti, tad tam ir jāparādās arī darbos – pat, ja tas nozīmē vienu nedēļu nepublicēt neko – par spīti tam, ka plānā ir paredzēts, ka būs ieraksts. Pat ne konkursu vai jautājumu. Neviens pat nepamanīs. ;)

NB! Ja runā par legalitāti, tad šādi ieraksti nav aizliegti un ir pat paredzēti Facebook noteikumos (ar izņēmumiem). Lejuplādēt reakciju attēlus un iepazīties ar to lietošanas vadlīnijām var Fb resursu sadaļā.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.
  • Smecernieks

    Jāņem vērā, ka reklāmas konkursu auditorijas lielākā daļa ir profesionālie šērotāji, kas manuprāt ir diezgan mazvērtīga auditorija.