[Šis bloga ieraksts tiks papildināts gan ar sadaļām, gan paskaidrojošo daļu. Priecāšos par komentāriem un jautājumiem diskusiju sadaļā zem raksta.]
Digitālais mārketings, tāpat kā daudzas citas lietas dzīvē, ir līdzīgs šaham. Lielākā daļa partiju sākas ar kādu no visiem pazīstamajām atklātnēm, bet ar katru nākamo gājienu šaha partija kļūst arvien unikālāka.
Kampaņu struktūras lielākajai daļai uzņēmumu arī vismaz pašā sākumā ir ļoti līdzīgas un pilda ļoti līdzīgus uzdevumus. Tiklīdz tiek iegūti pirmie dati par katras kampaņas performanci, šis lauks mainās.
Tiesa, nemainās kampaņu pamatprincipi – piemēram, retārgetings ir aktuāls vienmēr. Pat, ja tas tiek optimizēts, mainās radošie materiāli un citi mainīgie. Retārgetingu neviens saprātīgs uzņēmums ārā neslēdz.
Tālāk uzskaitītās kampaņas ir kaut kādā secībā, bet pie tā nevajadzētu pieķerties. Es dažādās situācijās šīs kampaņas salieku un palaižu dažādās secībās – atkarībā no konkrētās nozares, kategorijas popularitātes, zīmola atpazīstamības un citiem rādītājiem. Kaut kādās situācijās arī kādu no kampaņas tipiem pat neaiztieku, jo pieredze ļauj saprast, ka nav vērts. Izņēmumi ir visam, bet nevajag arī vienmēr iedomāties, ka mēs esam ļoti īpaši.
Vislētākie klikšķi būs uz savu nosaukumu, visdārgākie – uz konkurentu nosaukumiem. Pārējās kampaņas būs kaut kur pa vidu – tas ļoti atkarīgs no ļoti daudziem mainīgajiem. Visefektīvākie klikšķi būs uz savu nosaukumu, retārgetingā un uz produkta nosaukumu.
Viss gan ir relatīvs un ļoti iespējams, ka finanšu nozares Google meklētāja vislētākais klikšķis būs dārgāks par mājražotāja dārgāko iespējamo klikšķi.
Google search kampaņa uz produkta nosaukumu
Kāds ir ātrākais un vienkāršākais veids kā pie sevis atvest cilvēku, kurš grib nopirkt tosteri? Reklāmas parādīšana pie meklēšanas rezultātiem tiem cilvēkiem, kas meklē “tosteris”, “tosteris cena” un līdzīgus vārdu savienojumus. Google klikšķi ir nav paši lētākie pasaulē, bet tie atvedīs tos cilvēkus, kas jau ir tik gatavi iepirkties, ka paši meklē, kur to izdarīt. Šis ir precīzākais mērķēšanas veids kāds daudziem ir pieejams.
Retārgetinga kampaņa Meta platformās, pēc tam arī Google*
Mēs atvedām to cilvēku pie mūsu tosteriem, bet viņš viņu nenopirka! Tas ir nepatīkami, bet tā gadās. Vidēji 98-99% cilvēku, kas atnāk uz mājaslapu, neko nenopērk. Daļa tikai grib paskatīties cik maksā bez vēlmes pirkt, citi ir nejauši noklikšķinājuši uz reklāmas, bet vēl citi vēl ir tikai izvēlēšanās un pārdomu procesā. Tos pēdējos mēs gribam paturēt savā redzeslokā. Precīzāk – mēs gribam palikt viņu redzeslokā.
Tas ir retārgetings – reklāmas rādīšana tiem, kas ir bijuši mājaslapā, bet nav izdarījuši pirkumu vai ko nu mēs gribam, lai viņi tur izdara.
99% uzņēmumu šis ir efektīvākais kampaņas veids. Jeb, ja pagriež to otrādi – bez retārgetinga atkārtotās pieejas citās kampaņās ieguldītais tiek izmests vējā.
*Google display risinājumi strādā parasti švakāk nekā Meta piedāvātie, bet pamēģināt vajag
Raksts “Retārgetinga kampaņa – kas tā ir un kāpēc tā ir tik efektīva”
Interešu tārgetinga kampaņa Meta (Facebook un Instagram)
Retārgetings un produkta meklētāju kampaņas ir ļoti mērķētas. Laiks iet plašāk – kamēr datu lookalike auditorijām vēl nav, ir jāmēģina sasniegt cilvēkus ar reklāmu Meta platformās, kuriem produkts varētu būt vajadzīgs.
Meta ļauj tēmēt cilvēkus pēc demogrāfiskiem rādītājiem (vecums, dzimums, atrašanās vieta), valodu zināšanām un interesēm. Var pat tēmēt tos, kuriem tuvojas jubilejas vai drīzo jubilāru draugus. Var tēmēt biežus ceļotājus vai tādus, kuriem interesē velosipēdi.
Dažreiz šīs kampaņas strādā ar pirmo piegājienu, bet citreiz ir jāiziet cauri kaudzei tārgetinga opciju, lai atrastu īsto recepti efektīvai pārdošanai.
Analītika un pacietība ir digitālā mārketinga veiksmes atslēga.
Meta kampaņa, kas notēmēta uz lookalikes
Kad ir salasījušies pirkumu, aizpildīto kontakformu vai citu konversiju dati, noteikti ir jāmēģina izveidot lookalike auditorijas no šiem cilvēkiem, kuri ir izdarījuši to, ko mēs gribam – Facebook atradīs visus cilvēkus, kuri šiem cilvēkiem ir vislīdzīgākie un to varēs izmantot kampaņu tārgetingā.
Salīdzinoši bieži, ja ir jau daži desmiti pircēju ar Meta pikseli piefiksēti, lookalike auditoriju tārgetings strādā salīdzinoši efektīvi.
Tas diezgan loģiski. Ar visu to, ko Facebook par mums zina, ja mēs palūdzam atrast mūsu klientiem vislīdzīgākos cilvēkus, Metai/facebook tas sanāk pārsteidzoši efektīvi.
Ja nav pircēju datu, sākumā var taisīt arī lookalikes no visiem lapas apmeklētājiem vai jau no tādiem, kas paši tikuši līdz kādai konkrētai sadaļai, piemēram, kontaktiem.
Google Search kampaņa uz konkurentu nosaukumu
Es atvainojos par skrīnšota kategorijas izvēli, bet ātrumā šis bija pirmais, kas ienāca prātā šim skrīnšotam.
Ja cilvēks jau meklē jūsu konkurentu, tas nozīmē, ka viņš ir stipri tuvāk tam, ka varētu kļūt par jūsu klientu, nekā vidējais valsts iedzīvotājs.
Šīs kampaņas izceļas ar salīdzoši augstu klikšķa cenu, bet mēdz būt ļoti efektīvas. It īpaši, ja varat pietiekoši efektīvi nodot ziņu par to, kāpēc esat labāka izvēle.
Google Search kampaņa uz savu nosaukumu
Lai konkurentiem dārgāk tēmēt jūsu nosaukumu un ir mazāka iespēja, ka jūsu klientam acīs sāks krist konkurentu nosaukumi. Ļoti lēta kampaņa (klikšķi maksā maz) ar augstu pievienoto vērtību.