Visi ir dzirdējuši, ka reklāma Facebook ir kaut kas, kam noteikti ir jāpievērš uzmanība, bet var samulst, kad mēģina spert soli tālāk par “Boost post” pogas nospiešanu zem kārtējā lapas ieraksta. Šis ieraksts ir pirmais no vairākiem, kas pievērsīsies tieši tam, kādas ir Facebook reklāmas iespējas un kā tās efektīvāk izmantot.
“Boost post” nav slikta opcija, bet reklamējoties Facebook šādi, ir ierobežotas iespējas gan izvēlēties reklāmas formātus, gan izvietojumus, gan arī auditorijas.
Facebook Ads Manager (Reklāmu pārvaldnieks)
Īstais Facebook reklāmu karalauks paveras tad, kad atver sadaļu “Ads Manager”, kuru jāmeklē Facebook pirmās lapas kreisajā joslā. Ja Facebook netiek lietots ar angļu valodas interfeisu, citās valodās šis nosaukums ir attiecīgi pārtulkots konkrētajā valodā.
Atverot šo sadaļu pirmo reizi, tur nav nevienas kampaņas un ir daudz tukšas vietas ar zaļu “Create ad” pogu augšējā labajā stūrī vai jau atvēries reklāmas veidošanas interfeiss, kurā apjukt nepavisam nav sarežģīti:
Pamats – reklāma klikšķiem uz mājaslapu
Visvienkāršākais un ātrākais veids kā “atdzīvināt” savu biznesu – lietotāju vešana uz savu mājaslapu, kurā lietotāji jau varēs iepazīties ar preci un pakalpojumu. Tālākais – vai viņi uzreiz to varēs arī nopirkt vai tikai noskaidrot par iegādes iespējām – jau ir atkarīgs no konkrētā piedāvājuma un mājaslapas uzbūves.
Šāda veida reklāmai droši var izvēlēties mērķi “Traffic”, kurš atrodas vidējās kolonnas pašā augšā. Tālākajos soļos jau diezgan skaidri Facebook piedāvās izvēlēties auditoriju pēc atrašanās vietas, vecuma, dzimuma, interesēm un, piemēram, atlasīt jau pavisam konkrētas grupas kā lietotāji, kas iepriekš bijuši mājaslapā vai veikuši jebkādus klikšķus uzņēmuma Facebook lapā vai tās saturā.
Facebook reklāmas formāti – foto, video
Ja runājam par radošajiem materiāliem, visvienkāršākais ir attēlu formāts, kuram var izvēlēties jau rīcībā esošu produkta attēlu vai citu attēlu, kurš parāda to, ko vēlaties ziņot par savu produktu. Ja ir iespēja izmēģināt, noteikti der pārbaudīt arī reklāmas efektivitāti, kurā foto vietā tiek izmantots video un salīdzināt to ar attēla reklāmas efektivitāti.
Vēlāk, kad roka jau ir piešauta, var sākt arī izmantot arī pavisam jaunos reklāmas formātus, kas ne tikai izvieto reklāmas foto/video ar tekstiem Facebook & Instagram platformās, bet arī citās aplikācijās, starp Instagram daily stories, Facebook messenger un citur.