Rus lapu tops

Sabiedriskie mediji + Facebook = efektīvāka komunikācija ar krievvalodīgajiem

Kādu laiku atpakaļ es izveidoju Facebook lapu, kuras nosaukums ir Новости Латвии. Iemesls, kāpēc es to darīju – man ir stingra pārliecība, ka mūsu mēģinājumi iekļaut krievvalodīgos mūsu informatīvajā telpā ir visai neveikli. Risinājums – Facebook lapa, kas paņem visas LSM Rus sadaļā publicētās ziņas caur RSS un tās automātiski publicē konkrētajā Facebook lapā. Lai šo nodrošinātu, izmantoju LSM RSS fīdu, IFTTT un kaut kādos brīžos arī Adyeet, lai visas šīs ziņas arī automatizēti reklamētu (tārgetings – krievu valodu saprotošie cilvēki Latvijas teritorijā).

Reklāmas budžets – 2€ dienā ierakstu reklāmai + 1€ dienā uz Page likes reklāmām (tika pieslēgts neregulāri).

Jāsaka gan, ka LSM RSS fīds ik pa brīdim salūza, tāpēc vienā brīdī pārgājām uz Rus.Delfi.lv

Tātad, mērķi:

  • Paskatīties, kā aug lapa, kurā nepārtraukti tiek pievienots jauns, salīdzinoši interesants saturs;
  • Pavērot, cik plašas auditorijas var sasniegt ar iepriekšminēto saturu un nelielu reklāmas budžetu;
  • Pierādīt, ka uz vienu sasniegto cilvēku satura radīšanas izmaksas var samazināt, vienkārši nedaudz izmantojot Facebook reklāmas iespējas.

Reklāmas budžets vs. reach

Šeit pārsteigumu īsti nav. Facebook ir kļuvis par maksas kanālu un, ja ir vēlme sasniegt cilvēkus ar savu saturu, tad ir jāizmanto Facebook reklāma. Jo, kā redzams, pat ar LSM/Delfi saturu nepietiek, lai bez reklāmas sasniegtu vairāk nekā dažus tūkstošus cilvēku.

Reklāmas budžets vs. Like lapai

Pearson Product-Moment korelācija – 0.7

Šeit uzreiz jāsaka, ka šo būtu bijis labāk pārbaudīt ilgtermiņā, jo absolūtie skaitļi ir vienkārši salīdzinoši zemi. Maijā, kur ir tas milzu leciens, es, šķiet, iegāju lapā un diezgan aktīvi ielūdzu ielaikot lapu tiem, kas bija likuši reakcijas pie populārākajiem ierakstiem. Gada otrajā pusē ar tādām lietām vairs nenodarbojos. Šķiet, ka, ja sasniedz cilvēkus, Like skaits aug un tam kaut kādā mērā ir tāds sniega bumbas efekts – jo vairāk ir, jo vairāk un ātrāk rodas.

Reklāmas budžets vs. satura patēriņš

Tīra loģika – jo vairāk cilvēkus sasniedzam, jo vairāk klikšķu uz satura. Te gan interesanti, ka decembris vēl diezgan augstu noturējies, bet pasekošu līdzi, kas notiks tuvākajos mēnešos.

Reklāmas budžets vs. iesaistītie lietotāji

Līdzīgi kā iepriekšējā punktā – kur ir, tur rodās. Atkal tas decembris interesants. Būs interesanti pēc ceturkšņa paskatīties, kas ir noticis.

Secinājumi/rezultāti

  • Cena par linka klikšķi ir bijusi ap vienu centu
  • Man nav pieejas LSM/Delfi analītikai, tāpēc grūti pateikt, kāda šim pasākumam ir bijusi ietekme uz jebkādu apmeklējumu
  • Rus.LSM ikmēneša apmeklējums ir starp 90-100K lietotāju, par katriem 10€ šo skaitli var palielināt par 1000 apmeklētājiem
  • Lai “ievilktu” lasītājus, kuri ikdienā jau nelasa šeit krievu ziņas, būtu jāizmanto FB pixelis, lai nerādītu sponsorētos ierakstus, piemēram, tiem, kuri jau apmeklējuši rus.lsm pēdējās 28 dienās – tā var nokļūt acu priekšā tiem, kas ikdienā, iespējams dzīvo citā informatīvajā telpā
  • Pikselis arī ļautu optimizēties uz lapu skatītājiem, vēl vairāk samazinot nejaušos klikšķus

Vispār, man šķiet, ka šī ir lieta, kas sabiedriskajiem medijiem attiecībā uz krievu redakciju būtu jādara. Tuvākajās nedēļās atradīšu epastu un sazināšos. No savas puses LSM krievu versijai esam gatavi iedot AdYeet par brīvu, viņu pusē paliktu tikai FB reklāmas apmaksa.

Šis, protams, ir arī valsts drošības jautājums. Diezgan lēti risināms, pie tam.

Nepatīkams jautājums

Ja par maksimums 100€ mēnesī mēs varam uzstādīt šādu rezultātu – dažos mēnešos pēc FB iesaistīto lietotāju skaita pārspējot nacionālās ziņas, cik dārgi vai lēti kaut ko ļoti līdzīgu (piemēram, notēmējot krievvalodīgos ārpus Rīgas) varētu izdarīt kāda kaimiņvalsts? Varbūt, ka tas jau notiek.

Arī šī eksperimenta ietvaros mēs būtu varējuši izvēlēties nevis RUS.LSM vai Rus.Delfi, bet gan kādu RT vai Sputņik un šie desmiti tūkstoši cilvēku saņemtu pavisam cita veida informāciju.

Ar šo būtu jānodarbojas valstij, nevis mazam uzņēmumam eksperimenta ietvaros. Sociālo mediju speciālisti un komandas ir forši, bet no tā nav pilnīgi nekādas jēgas, ja ar šo saturu mēs neaizsniedzam tos cilvēkus, priekš kuriem mēs to saturu par valsts naudu radām.

***