Clubhouse kas tas ir

Clubhouse – kas tas ir un vai tas ir uz palikšanu

Gandrīz ne no kurienes ir uzradusies jauna platforma, par kuru nupat ir dzirdējuši visi, kas lieto twitter. Citās platformās Clubhouse pieminējumus esmu manījis stipri mazāk, bet par to runā. Vismaz manā informācijas burbulī.

Kas ir Clubhouse?

Īsumā – tas ir audio čats. Jebkurš lietotājs var izveidot “istabu”, kurā tālāk jau var pievienoties citi. Grupas moderators var nominēt runātājus, kuru sarunās tad var klausīties pārējie, kas atrodas konkrētajā istabā.

Viens salīdzinājums, kas var palīdzēt saprast, kā tas darbojas – konferences zvans, kuram var pievienoties klausītāji. Atšķirība gan tur, ka platforma ir fleksiblāka par skype zvanu.

Clubhouse aplikācija pagaidām ir pieejama tikai iPhone lietotājiem, bet gan jau Android versija arī nav aiz kalniem – domāju, ka Google ļoti sāp, ka šā brīža karstākais kartupelis nav uz Android ierīcēm un viņi lobē, lai šī aplikācija būtu pieejama arī Android upuriem. :)

Clubhouse wikipedia lapa

Kas to izmanto?

Šis ir interesanti – Clubhouse, cik esmu novērojis, ir devis drosmi sevi parādīt cilvēkiem, kas droši vien nesaņemtos uz YouTube vlogu, blogu rakstīšanu vai cita veida ekschibionismu internetā.

Tas, manuprāt, ir labi. No tā, ka ir platformas, kurās cilvēki jūtas brīvi un ērti izpausties, apmainīties ar viedokļiem un sevi vispār parādīt, iegūst visi.

Esmu redzējis istabas par narkotikām, mākslu, iepazīšanos internetā, ginekoloģiju, celšanos no rītiem un sarunām par neko. Daļai no šīm sarunām ir bijuši iepriekš izziņoti runātāji, citām tikai tēmas, bet citas istabas ir izveidojušās no tā, ka kādam vienkārši nav nekā cita labāka ko darīt.

Kāda tam ir nākotne?

Mana prognoze – Clubhouse esošajā formātā vērā ņemamu aktīvo lietotāju skaitu neiekaros. Šis formāts saturiski ir daudz prasīgāks pret production nekā tvīti, YT video vai praktiski jebkas cits, bet sarunu veidotāji pret to izturās daudz vaļīgāk. Šāds neskriptēts saturs ilgi nenoturēs uzmanību.

Mans novērojums – daudzas istabas izplūst laikā, tādējādi vidējā kādā istabā pavadītā minūte nav tik vērtīga, lai attaisnotu cilvēku laika pavadīšanu tajā.

Ņemot vērā to, ka sarunas arī nekādi nearhivējas, no lietotāja tiek prasīta nopietna uzmanība, pret kuru pretī tiek iedots labākajā gadījumā viduvējas kvalitātes saturs. Protams, ir izņēmumi, bet tie neizvelk fonu.

Domāju, ka līdz ar pirmās sajūsmas krišanos, cilvēki atgriezīsies pie satura veidotājiem jau ierastajos un pazīstamajos kanālos. Arī satura autori nonāks pie secinājuma, ka Clubhouse formāts ir pārāk gaistošs, lai tajā nopietni investētos.

Piemēram, ja stundas saruna Clubhouse prasa stundas sagatavošanos un to noklausās kaut vai 1000 cilvēku, tad tas ir sīkums pret youtube video par to pašu tēmu, kuru ne tikai noskatīsies 1000 cilvēku pirmajā dienā pēc publicēšanas, bet tas arī turpinās atvest interesentus gadiem pēc tam, kad tas būs noticis.

Kā nišas kanāls tas varbūt kaut kādu pozīciju paturēs, bet tā nebūs vērā ņemama pret acu un ausu pāriem, kas paliks pie šobrīd nozīmīgajām sociālajām platformām.

Mēs arī šeit jau esam bijuši – Google+, Vine, Pokemon Go, Snapchat, TikTok utt. Šajos visos esam metušies iekšā, jo nu tikai būs, bet īsti nav. :)

Pastāv iespēja, ka es kaut ko nezinu un, protams, ka Clubhouse izaugs par kaut ko daudz nopietnāku nekā tas ir šodien – tāpēc jau prognozēt ir tik aizraujoši. Priecāšos kļūdīties.

DALĪTS PRIEKS IR DUBULTPRIEKS

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email