Screen Shot 2015-05-15 at 00.03.32

Sociālo platformu lietotāju īpatsvars 10 lielākajās Latvijas pilsētās

Šodien jau tvītojām:

Jā, FB beidzot ļauj mērķēt reklāmas daudz precīzāk – pēc lietāju atrašanās vietas pa pilsētām. Mērķēšana tiešām ļoti smalka, jo, piemēram, man ļauj notēmēt pat uz Vecpiebalgu, kur pārāk daudz cilvēku nedzīvo. Līdz šim reklāmas mērķēt varējām tikai vienlaicīgi visai Latvijas teritorijai, nekā sīkāk tās neiedalot. Intereses pēc nolēmu salīdzināt 10 lielākās Latvijas pilsētas – cik lietotājus tajās piedāvā sasniegt draugiem.lv un cik – Facebook. To visu ieliekam kontekstā, kas ir iedzīvotāju skaits konkrētajās pilsētās. Iedzīvotāju skaits šajās pilsētās no wikipedia, sasniedzamo lietotāju skaits – no abu sociālo platformu pašapkalpošanās reklāmas platformām.

Kam šos datus izmantot?

Tīri apmierināt savu ziņkāri. Tas arī palīdz saprast, ka visus mēs sasniegt nevaram & to, ka ņemot vērā neskaidros veidus, kuros šie abi portālo nosaka lietotāju dzīvesvietas, patiesība ir kaut kur citur. Pilnīgi precīzi nav nevieni no šiem datiem, ja vēlamies noskaidrot reālo sociālo tīklu lietotāju skaitu šajās pilsētās.  Tas, kam šie dati der, ir palūkošanās uz sasniedzamajām auditorijām +/- aptuvenos ģeogrāfiskajos reģionos.

Kādus uzstādījumus izmantoju?

  • Lietotāji, kas sasnieguši 13 gadu vecumu – draugiem.lv ir arī jaunāki lietotāji, bet FB jaunāku jauniešu nav (vismaz norādot pareizo vecumu nevar piereģistrēties)
  • Draugiem.lv – izvēlējos pilsētas, nevis novadus. Izņēmums – Ogre, jo tur tikai pilsētu izvēlēties neļāva, paņēmu novadu
  • Facebook – pilsētas ar 0 jūdžu rādiusu
  • Lai padarītu lietu interesantāku, visām pilsētām paskatījos arī Facebook “People recently in this location” – tas infografikā ir ar gaiši zilo. Skaitļi stipri mazāki.

Kas interesants?

Gribētos zināt visu, kā platformas nonāk pie šiem skaitļiem un kā atlasa lietotājus. Skaitļi nesakrīt, FB pārsit draugiem.lv (visi citi dati ar to ir pretrunā) un vispār interesanti. Tas arī viss no manas puses.  

***